رفوکاری فرش چگونه انجام می شود؟

رفوگری فرش

رفوکاری فرش به صورت تخصصی توسط استادکارهای آموزش دیده و با تجربه انجام می شود. ما در تهران رفوکاری انواع فرش را به صورت ویژه انجام می دهیم. کلیه متخصص های ما و تمام رفوکارانی که در مجموعه همسایه فعالیت دارند جزو بزرگان رفوکار در ایران می باشند. این متخصص های انواع رفو، رفع سوختگی، بیدزدگی، پارگی، بافت فرش و هر رفویی که فرش نیاز داشته باشد را انجام می دهند. بهترین و تخصصی ترین نوع رفو را از متخصص های ما در تهران بخواهید. ما عضو رسمی اتحادیه هستیم و رفوکارهایی که برای ما کار می کنند جزو متخصص های اتحادیه برای رفوکاری می باشند.

رفوکاری فرش چیست؟

رفوکاری را می توان بخشی از هنر ظریف فرش بافی دانست و به حساب آورد. رفوگری یک نوع هنر و تخصص می باشد که برای ترمیم و باز سازی پارگی و پوسیدگی استفاده می شود. حتی می توان این نوع حرفه را یک تخصص ویژه نام برد و از آن کسب درآمد کرد. در زمان های نچندان دور که صادرات فرش به کشورهای اروپایی و آمریکایی زیاد بود رفوکاری پردرامد ترین شغل بود. می توان گفت که رفوکار ها در آن زمان بیشتر از یک قالیشویی که خدمات آب شور یا همان خانداری را انجام می دادند درآمد بیشتری داشتند.

رفوکاری برای ترمیم فرش می باشد و می توان گفت آسیب بافت های از بین رفته را با بافتن و گره زدن دوباره آن به صورت اصولی درست کرد. در تمامی مراحل رفوکاری فرش هایی که آسیب دیده اند را می توان به خوبی اصلاح کرد. رفوکار ها تمام جا هایی که زیان دیده است و نیاز به تعمیر دارد را به خوبی ترمیم و تعمیر می کنند. یکی از اصلی ترین نکات رفوکاری و رفوگری فرش نوع نخ و پشمی است که می توان از آن استفاده کرد. نوع نخ باید طبق نوع نخ و پشم فرش باید باشد. ما کلیه فرش های آسیب دیده را به خوبی ترمیم و بازسازی می کنیم.

رفع سوختگی

چه زمانی فرش ها به رفوکاری نیاز دارد؟

فرش ها به دو دلیل نیاز به رفوکاری دارند. یک به دلیل کهنه شدن آن و بیش از اندازه کار کردن و زیر پا بودن فرش و دو به دلیل استفاده غیر عادی و یا آویزان کردن بر روی اجسام تیز و یا حتی بدون اصول درست نگه داشتن در انبار و بد زدن آن باعث از بین رفتن آن می شود. هر وقتی که فرش ها به هر دلیلی آسیب دید می توانید از یک شرکت قالیشویی مجاز کمک بگیرید تا ترمیم و باز سازی را انجام دهند. ما با توجه به آنکه بیش از سی سال سایقه کار در خدمات فرش شویی و رفوکاری در ایران و تهران را داریم. جزو متخصص ها و قالیشویی های معتبر اتحادیه می باشیم. می توانید با خیال راحت فرش های نیاز به ترمیم خود را به ما بسپارید. ما به صورت دوازده ماه فعالیت داریم و هر وقت فرش نیاز به ترمیم داشت آن را به ما بسپارید.

انواع خدمات وفوکاری فرش کدامند؟

  • رفوکاری پارگی فرش
  • رفع سوختگی فرش
  • رفع سوختگی جای اتو
  • رفع سوختگی جای زغال
  • ریشه زنی فرش های ماشینی و دستی
  • شیرازه زنی فرش های ماشینی و دستی
  • چرم دوزی انواع فرش های ماشینی و دستی
  • ترمیم بیدزدگی انواع فرش های دستبافت
  • پرداخت انواع فرش های دستبافت
  • دارکشی و صاف کردن فرش های صادراتی

رفع سوختگی فرش 

یکی از مهمترین دلایل برای از بین بردن زیبای فرش ها سوختگی آن می باشد. سوختگی فرش با زغال، اتو، قابلمه و یا هر وسیله ای دیگر زیبای فرش را از بین می برد و باعث زشت شدن فرش می شود. شما می توانید در این مواقع به یک قالیشویی خوب و معتبر اعتماد کنید و فرش خود را به آنه بسپارید تا ترمیم کنند. قالیشویی همسایه در این زمان ها رفع سوختی انواع فرش های ماشینی و دستی را به خوبی ترمیم می کند. ما با عالی ترین نوع و بهترین روش سوختی فرش ها را ترمیم می کنیم. متخصص ها و رفوکار های ما رفع سوختگی را با بهترین روش درست می کنند. می توانید بعد از هر مشکلی که باعث سوختگی فرش ها می شود آن را به ما بسپارید تا درست کنیم. رفع سوختگی فرش های خود را به ما بسپارید تا درست کنیم.

رفوکاری فرش

ریشه زنی فرش ماشینی و دستبافت

این را همه ایرانی ها می دانند که می توان فرش های کهنه و کار کرده دستبافت را ریشه زد. رفوکاران ما به خوبی هر نوع فرشی که داشته باشید را در کارخانه قالیشویی به خوبی و با تخصصی که دارند ریشه می زنند. اگر به هر دلیلی فرش های شما دچار آسیب و پوسیدگی رشه های آن شد می توانید از ما بخواهید تا انجام دهیم. متخصص های رفوکار ما کاملا فرش های دستی را به خوبی با دست دوباره می بافند و ریشه نو برای تار و پود آن درست می کنند. حتی می توان گفت که ما ریشه زنی را به نوعی درست می کنیم که مانند روز اول می باشد. اما اگر فرش های ماشینی ریشه های آن خراب شد فقط سه نوع دارد. ما ریشه فرش های ماشینی را همانند ریشه اصلی آن درست می کنیم. ریشه ماشینی با دستگاه بافت ریشه انجام می شود.

شیرازه زنی انواع فرش 

شاید برای شما هم سوال باشد که شیرازه به کدام قسمت از فرش گفته می شود. قسمت طول فرش که زیگزال مانند می باشد را شیرازه می گویند. این قسمت در اثر پا خوردن در منزل و در اثر دستگاه های قالیشویی بعد از مدتی از بین می رود و نیاز به ترمیم دارد. ما به این قسمت از فرش یعنی شیرازه را قسمت مصرفی می نامیم. این قسمت ها به بافت فرش به هیچ عنوان آسیب وارد نمی کند و هر وقت بخواهید می توانید آن را ترمیم و درست کنید. شیرازه فرش های دستبافت را همکاران رفوکار به صورت دستی انجام می دهند. این فرش ها چون حساس می باشد باید با نخ های مخصوص خود فرش و از رنگ خود فرش باشد و باید به صورت نخصصی بافته شود. اما فرش های ماشینی به اینگونه نیست و این فرش ها را ما توان با دستگاه شیرازه زنی شیرازه زد. شیرازه فرش های خود را به قالیشویی همسایه بسپارید تا شیرازه فابرک بر روی فرش ها بزنند.

5/5 - (1 امتیاز)
جاوید
جاوید
اگرچه رقابت ممکن است گاهی برای افراد سخت باشد، اما برای بازار بهترین است؛ زیرا تضمین می کند که فقط بهترین ها باقی بمانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

جهت سفارش مبل شویی در منزل تهران و کرج با شماره تلفن دفتر مرکزی شرکت قالیشویی همسایه ارتباط برقرار کنید.

در راستای نیل به اهداف بلند مدت قالیشویی همسایه جهت ارائه خدمات نوین و مکمل و با عنایت به تشویق و ترغیب شما شهروندان محترم بر آن شدیم تا با راه اندازی و ایجاد یک واحد نمونه با استفاده از تجربه تخصصی و رویکردهای نوین مدیریتی، زمینه ساز و مجری خواست شما باشیم قالیشویی همسایه با بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌های شستشوی فرش ، قالی و خشکشویی مبل و موکت آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود می باشد. شستشوی کلیه مبل های ایرانی و خارجی در محل با دستگاه و مواد شوینده نانو و تگراپون توسط استادکار های متخصص و آموزش دیده انجام می شود. با بهترین روش در محل با کمترین هزینه خدمات مبل شویی، خوشخواب، فرش و موکت شویی را انجام می دهیم. خدمات رفوکاری فرش نیز یکی از تخصص های حرفه ای ما می باشد. فرش های خود را به همسایه خود بسپارید.

تمام حقوق مادی و معنوی برای قالیشویی همسایه محفوظ می باشد        طراحی و سئو توسط حسن جاوید