رفوکاری | اصلاح | ترمیم فرش | ریشه زنی

مبل شویی شهرک راه اهن

مبل شویی و قالیشویی همسایه

 رفوکاری و انواع ترمیم فرش در کار خانه قالیشویی همسایه می باشد. می توانید برای تمام خدمات ریشه زنی شیرازه زنی و … از ما خدمات دریافت نمایید. شرکت قالیشویی همسایه با سال ها تجربه و تخصص در زمینه ریشه زنی و شیرازه زنی و انواع ترمیم ریشه در تهران فعالیت دارد. برای استفاده از خدمات رفوکاری همسایه در سایت ما سفارش خود را ثبت نمایید. یا با نزدیک ترین شعبه ما در تهران تماس بگیرید. بهترین و با تجربه ترین رفوکار ها در ایران در قالیشویی همسایه می باشند.

5 روش براي ترميم،  رفوکاری و اصلاح فرش

برای رفوکاری فرش های خود و چگونه رفو کردن و خدمات رفوکار مطالب زیر را مطالع فرمایید.

رفوکاری فرش

خدمات رفو کاری در قالیشویی همسایه

1-رفوکاری و اصلاح ساییدگی

قالی را از پشت بر روی زمین پهن نموده، زیر قسمت مورد نظر برای مرمت، بطری می گذارند (علت قرار دادن سهولت حرکت سوزن می باشد). سپس سوزن را نخ نموده و از گوشت قالی حرکت داده و زیر اولین تار می برند و از آن جا خارج ساخته و تار را دور زده و از زیر همان تار و تار بعدی حرکت داده و سوزن را در می آورند.

مجدداً سوزن را از روی تار دوم حرکت داده و از زیر تار دوم و سوم عبور داده و خارج می کنند و در ادامـه، این کار را تا انتها انجـام می دهند . قبـل از انجام تـارکشی و پود کشی ابتدا باید اطراف قسمت سوراخ را برید.

2- ساییدگی قالی از پشت (در قالیهای کف ساده)

هنگامی که خامه همرنگ قالی پیدا نشده و یا در دسترس نباشد. و از طرفی قالی  از رو پرز داشته و از پشت سائیدگی داشته باشد. و اگر بخواهند پرز را در آورده و گره با خامه نسبتاً همرنگ بزنند. از قسمت مرمت شده کاملاً مشخص باشد، به ناچار برای نشان دادن ظاهر قالی (بدون آنکه پرز را در آورند) در پشت قالی حالتی از گره را نشان می دهند.

وسایل مورد نیاز عبارتند از:

  • سوزن و دم باريك براي كشيدن سوزن 
  • خامه ( پشم براي ترميم قالي ) همرنگ و یا تا حدودی همرنگ با قالی
  •  بطری براي نگه داشتن جايي كه سايبيده شده است 

3-  رفوکاری و اصلاح پارگی فرش

معمولاً فرش بر اثر ابگرفتگی  و تا زدن به مدت چند روز و با قرار گرفتن در محل مرطوب پوسیده می شود. در این حالت چنانچه قالی را از عرض و یا طول تا نمایند و کمی فشار بدهند. و بیشتر ان در اثر خاک داشتن فرش می باشد اگر برای مدت طولانی فرش پهن شده را در یک مکان بگذارید. و در ان مکان کسی زندگی نکند گرد و غوبار وارد تار و پود ان می شود. وبه خاطر این گرد و خاک فرش خشک شده تارها و پودها پاره شده و صدای شکستگی از آنها شنیده می شود.

باید دانست که سوزنکاری بعد از عمل ترمیم پارگیها و سوراخهای بزرگ و کوچک، در اطراف سوراخ انجام می گیرد که ان را رفوکاران با نخ و پشم مورد استفاده برای هر فرشی ان را پر کرده و ترمیم می کنند.

وسایل مورد نیاز سوزن کاری:

• سوزن
• نخ چله آماده و تابیده متناسب با قالی
• دمباریک
• درفش
• موم (برای کشیدن بر روی نخ چله یا به اصطلاح نخ سون کاری)
• سوزن کاری در عرض قالی

4- اصلاح بافت و ریشه

به قسمت عرض فرش که میتوان آنرا تار هم نامید ومعمولا سفیدرنگ و جنس آن از نخ می باشد،  ریشه گفته می شود و جهت فرشهایی که به هر دلیل ریشه های ناقصی دارند این مرحله توصیه می شود که خود به چند دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • ریشه ساده
  • ریشه گلیم بافت
  •  ریشه مغزی

که توسط کارشناس اعزامی در محل از نظر نوع انتخاب مورد ارزیابی قرار می گیرد. و تمام ریشه ها یی که برای فرشهای دستبافت توسط رفوکاران انجام می شود. داخل تار و پود اصلی فرش می رود که دوام ریشه بیشتر از ده سال برای مشتری مصرف کننده می باشد. و تمام ریشه ها از نظر شرکت همسايه تا 48 ماه ضمانت دارد.
فرق ریشه های ساده و گلیم بافت ریشه ساده داخل تار و پود فرش بافته می شود. ولی ریشه های گلیم بافت بغیر از بافت یک سانت تا دوسانت گلیم اضافه داشته که معمولا به ان پنجره ای می گویند. و از نظر زیبایی و محکم بودن کیفیت بهتر و ظرافت بهتری دارد. که بیشتر برای فرش های ریز بافت توصیه می شود.

5- اصلاح بیدخوردگی

بیدها و نوزادانشان از پروتئین موجود در پشم تغذیه می کنند و معمولاً پشم را مورد حمله قرار داده و چله پنبه ای را باقی می گذارند. در میان حشرات مضر و آسیب رسان به فرش می توان بید را خطرناک ترین آنها برشمرد.

بیدها حشراتی هستند که دارای ویژگی های دگردیستی کامل می باشند.

و اگر از محصولات پشمی مان به خوبی مراقبت نکنیم دچار حمله بیدها می شوند. و کالای ما از بین می رود، بیشترین آسیب از بیدها را به دلیل عدم نگهداری صحیح و سهل انگاری در مورد فرش متحمل می شویم. در اینجا راههایی جهت پیشگیری و مبارزه با بید زدگی را یادآوری می کنیم.

1. برای انبار کردن فرش پس از غبارگیری باید فرشها ضدعفونی شوند. سپس با بلورهای بیدکش پارادی کلروبنزن (نفتالین) پیچیده شوند. گلوله‌های نفتالین برای بازدهی بیشتر باید خرد شوند.

2. هر قالی به جای پلاستیک باید در کاغذ پیچیده شود تا نگه داری آن به صورت بسته بهتر و راحتر باشد.
سپس در مکان امنی دور از رطوبت، مواد مضر و از محل زندگی در منزل، به دلیل بو و بخار نفتالین موجود در آن نگه داشته شود.

3. خوشه های سدر که به منظور محافظت از فرش و قالی به کار می روند. محافظت کامل از حشرات را میسر نمی‌ کنند. موارد دیگر که پیشگیری را تقویت می ‌کنند کاغذ روزنامه، کلر، بنزين، کافور و فلفل می باشند. (به جای نفتالین و سدر می شود از مواد یاد شده استفاده کرد)

4. قراردادن و باقی ماندن پر ها در قالی به عنوان طعمه به منظور منحرف کردن بید ها کار عاقلانه‌ نیست و مشکلات بیشتر را سبب می‌شود.

5. توسل به محصولات جدید ضد بید کردن پشم که با گستردن آنها روی پشم، آن را غیر قابل خوردن می‌کند. و مانع عمل بید زدگی می شود نیز بی فایده نیست.

6. خرابی فقط به رطوبت، حشرات و انبارداری قالی محدود نمی شود.
قالی های نگه داشته شده در منازل که در آنها تراکم رفت و آمد کم است. یا قسمتی از فرش که زیر مبلمان قرار گرفته در معرض حمله بید و سوسک قرار دارند.
بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن بید ها زدودن گرد و غبار از میان پرزهای فرش است. بنابراین حداقل هفته ای یک بار تمام فرش ها و همه جای آنها را با درجه مکش مناسب جارو برقی کاملا جارو بزنید.

7. قالی‌ها و بافتهایی که روی دیوار آویزان می شوند مخصوصاً مستعد حمله بیدها هستند. در اتاقهای پر تراکم نیز حشرات باید نابود شوند.

8. اگر خرابی یا شواهدی از خرابی روی فرش ظاهر شد، قالی‌ها را با محلولهای ضد بید شستشو دهید.

9. منجمد کردن قالی ها در یک یخچال صندوقی به دلیل پایین بودن درجه حرارت تضمین خوبی برای کشته شدن حشرات ندارد.

10. حشره کشها (پیف پاف) برای کشتن حشرات موثر هستند. مخصوصاً اگر به مدت طولانی با استفاده از جارو برقی و مواد ضد بید اضافی استفاده شوند. قیمت این مواد زیاد نبوده و به آسانی در دسترس می‌باشند.

11. هنگام استفاده از بخار مواد ضد بید برای فرشهای نفیس باید احتیاط لازم به عمل آید و دقت شود. که قالی ها صاف و پهن شوند و با بخار مواد ضد بید اسپری شوند تا تمام حشرات به کلی نابود گردند.

12. فرش ها از گرد و غبار نیز آسیب خواهند دید. اگر ذرات گرد و غبار از میان فرش خارج نشوند هنگام شستشو با آب ترکیب شده و تشکیل لایه‌ای شبیه گل در انتهای پرز فرش می دهند. که پس از مدتی پوسیدگی زودرس فرش را سبب می شوند. بنابراین قبل از عمل شستشوی فرش، کاملا خاک فرش را تکانده وغبار آن را خارج کنید.

Rate this post
جاوید
جاوید
اگرچه رقابت ممکن است گاهی برای افراد سخت باشد، اما برای بازار بهترین است؛ زیرا تضمین می کند که فقط بهترین ها باقی بمانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

جهت سفارش مبل شویی در منزل تهران و کرج با شماره تلفن دفتر مرکزی شرکت قالیشویی همسایه ارتباط برقرار کنید.

در راستای نیل به اهداف بلند مدت قالیشویی همسایه جهت ارائه خدمات نوین و مکمل و با عنایت به تشویق و ترغیب شما شهروندان محترم بر آن شدیم تا با راه اندازی و ایجاد یک واحد نمونه با استفاده از تجربه تخصصی و رویکردهای نوین مدیریتی، زمینه ساز و مجری خواست شما باشیم قالیشویی همسایه با بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌های شستشوی فرش ، قالی و خشکشویی مبل و موکت آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود می باشد. شستشوی کلیه مبل های ایرانی و خارجی در محل با دستگاه و مواد شوینده نانو و تگراپون توسط استادکار های متخصص و آموزش دیده انجام می شود. با بهترین روش در محل با کمترین هزینه خدمات مبل شویی، خوشخواب، فرش و موکت شویی را انجام می دهیم. خدمات رفوکاری فرش نیز یکی از تخصص های حرفه ای ما می باشد. فرش های خود را به همسایه خود بسپارید.

تمام حقوق مادی و معنوی برای قالیشویی همسایه محفوظ می باشد        طراحی و سئو توسط حسن جاوید